Bezimienny trafia do kolonii karnej Khorinis. Na samym początku spotyka Diego'a (jego przyszłego przyjaciela), który proponuje mu pomoc. Nasz bohater miał możliwość dołączenia do trzech gildii, były nimi: Stary Obóz, Nowy Obóz i Sekta (sam wybierałeś do kogo dołączyć). Szybko okazuje się, że w bractwie ma dojść do przyzwania potężnego demona Śniącego, lecz na początku nikt nie wiedział kim on jest. Gdy już bezimienny nabiera doświadczenia i wie, że Śniący to potężny potwór, spotyka Xardasa. Opowiada on, że świątynia śniącego znajduje się w obozie orków i ,że trzeba jak najszybciej go pokonać. Gdy bezimienny otrzymuje lepsze wyposażenie, dostaje się do świątyni, pokonuje kilku przeciwników i dostaje się so komnaty, w której jest Śniący. Trzeba było jeszcze tylko zabić Cor Caloma i jego ludzi, którzy chcieli nasz powstrzymać. Bezimienny zabija demona sztyletami, które zabraliśmy orką ożywieńca i wysyłamy go do Beliara. Tak kończy się pierwsza część.
W drugiej części, bezimienny zostaje wyciagnięty, ze światyni Śniącego przez Xardasa. Tłumaczy nam, że smoki dodarły do Khorinis i trzeba je jak najszybciej zabić. Musi on zdobyć Oko Innosa, dzieki któremu można będzie rozmawiać ze smokami. Znowu można dołączyć do trzech gildii : Paladyni, Najemnicy i Magowie Ognia. Żeby przekonać Lorda Hageno do tego, że smoki istnieją wyrusza on do kolonii. Dochodzi do zniszczonego zamku w kolonii, otrzymuje dowód od dowódcy zamku i wraca do Khorinis po Oko Innos. Musimy jednak znaleźć je i naprawić, ponieważ został on zniszczony. Gdy już to zrobi, wraca do kolonii, zabija smoki i musi się udać do Wyspy Idorath. Zabiera swoich przyjaciół i wyrusza zabić ostatniego smoka. Gdy juz dostaje się do miejsca pobytu smoka, pokonuje go, lecz po chwili pojawia się Xardas i wchłania moc smoka. Po pokonaniu smoka bezimienny wraz z przyjaciółmi płynie do Myrtany.
Gdy już dopływa do Myrtany, zauważa że orkowie opanowali Myrtane. Musi od razu wyciągać broń i walczyć. Gdy stara się wrócić po swój ekwipunek okazuje się, ze statek porwali piraci. Musi zdobyć nowe wyposażenie i wyzwolić wszystkie miasta w Myrtanie. Może dołączyc do buntowników lub do orków (lecz i tak trzeba wyzwolić miasta). Gdy już wyzwoli miasta, będzie musiał zdobyć artyfakty Adanosa by wykorzystać je do skontaktowania z Innosem, Beliarem lub może je zniszcyć by wygnać bogów.
|